Jdi na obsah Jdi na menu
 


 Životospráva

  • Stravování je zajištěno ve vlastní kuchyni, která slouží nejen dětem, ale i zaměstnancům.  Dětem je připravována dopolední svačina, oběd, odpolední svačina.  Dodržujeme zásady zdravé výživy a systém kritických bodů. Dětem je poskytována plnohodnotná a vyvážená strava s dostatkem tekutin.  Do jídelníčku jsou zařazovány i nové suroviny a potravinové skladby podle norem a trendů zdravé výživy.  Strava je pestrá,  zařazujeme do ní celozrnné pečivo, ovoce, zeleninu, zakysané mléčné výrobky a další potraviny podle moderních stravovacích výzkumů.  Během dne mají děti v rámci pitného režimu zajištěn čaj, ovocné nápoje nebo šťávu, kterou si čerpají z několikalitrových umělohmotných nádob.  Používají vlastní hrníčky, které si přinášejí z domova.  Při svačinách a obědě se děti podle možností obsluhují sami. Jsou vedeny k pravidlům slušného stolování, chování, k samostatnosti  do jídla nejsou nuceny.



Psychosociální podmínky

 

  • Všichni dospělí usilují o spokojenost a pocit bezpečí dítěte.  Zaměřujeme se na pozitivní hodnocení chování a výsledků práce dítěte.  Oceňujeme a podporujeme ty formy chování dítěte, které jsou žádoucí.  Vždy hodnotíme chování – ne dítě.  Je nepřípustné dítě zesměšňovat nebo ponižovat.  Prvořadým úkolem každé učitelky je respektování potřeb dětí.  Ve vzájemných vztazích panuje důvěra, tolerance, zdvořilost a vzájemná pomoc.  Děti mají trvale dostatečnou nabídku podnětů.  Prostředí třídy je upraveno tak, aby umožňovalo dítěti spolupráci s kamarády a zároveň poskytovalo i prostor k relaxaci.  Třídy jsou věkově smíšené.  Pro děti, které mají menší potřebu spánku byla vytvořena třída pro tzv.“nespavce“, kde si během poledního spánku hrají a relaxují.
 

zpět